Τηλέφωνο επικοινωνίας: 2109713099

2109713099

Πως θα έρθετε

Ολοκληρωμένο λουτρό και άνοια

Οι Ασθενείς με άνοια γίνονται συχνά διστακτικοί σε θέματα προσωπικής υγιεινής και καθαριότητας. Αρνούνται να πλυθούν και δεν συνεργάζονται με αποτέλεσμα το λουτρό να αποτελεί μεγάλο φορτίο για τους φροντιστές. Καθώς η καθαριότητα αποτελεί σημαντικό παράγοντα διαφύλαξης τόσο της προσωπικής αξιοπρέπειας όσο και της υγείας του ασθενούς, είναι σημαντικό να κατανοήσουμε γιατί το άτομο αρνείται το λουτρό ή γιατί επιδεικνύει επιθετικές συμπεριφορές κατά τη διάρκεια αυτού.

Συχνά η άνοια δεν επιτρέπει στο άτομο να θυμηθεί γιατί το μπάνιο είναι αναγκαίο. Το τρεχούμενο νερό είναι κάτι που δεν μπορεί να ελέγξει ή να διαχειριστεί και το αρνείται. Επιπλέον, ο ασθενής με άνοια γίνεται ο ίδιος αρκετά ευαίσθητος τόσο με την θερμοκρασία όσο και με την πίεση του νερού, γεγονός που τον αναστατώνει. Τα στάδια του λουτρού ( γύμνια-συνηθίζω θερμοκρασία- πλένω τα μαλλιά μου και εν συνεχεία το σώμα μου- στεγνώνω- ντύνομαι) του προκαλούν αμηχανία. Τέλος, κυριεύεται από φόβο μην γλιστρήσει ή αποκτά εμμονές σε σχέση με το μπάνιο και τις λοιμώξεις.

Τα βήματα για να διευκολυνθεί η διαδικασία του λουτρού.

  • Προγραμματίστε την ώρα που διευκολύνει τον ασθενή. Για παράδειγμα αν μόλις έχει γυρίσει από ιατρικό ραντεβού θα είναι αρκετά κουρασμένος για να συνεργαστεί.
  • Βοηθήστε τον ασθενή να αισθανθεί ότι συμμετέχει ενεργά. Π.χ. Θα κάνες τώρα μπάνιο ή σε 15 λεπτά;
  • Συγκεντρώστε ότι χρειάζεστε για να μην τα ψάχνετε κατά τη διάρκεια ( πετσέτες, σαμπουάν, αφρόλουτρο, σφουγγάρι).
  • Κάντε τη διαδικασία άνετη και τη θερμοκρασία του χώρου ευχάριστη. Θυμηθείτε πόσο δύσκολο είναι να πλυθεί κανείς σε ένα παγωμένο δωμάτιο λουτρού!
  • Ελέγχετε συχνά τις αυξομειώσεις της θερμοκρασίας του νερού. Ο ασθενής πιθανότατα έχει πάψει να αντιλαμβάνεται πότε το νερό είναι καυτό ή πότε κρύο και σίγουρα δεν μπορεί να το επικοινωνήσει.
  • Χρησιμοποιήστε χειρολαβές και αντιολισθητικά χαλάκια, ειδικά καθίσματα λουτρού και απομακρύνετε αιχμηρά αντικείμενα. Ο χώρος του μπάνιου οφείλει να είναι ασφαλής και άνετος.
  • Χωρίστε τη διαδικασία σε στάδια τα οποία θα επικοινωνείτε με τον ασθενή για να εξασφαλίσετε τη συνεργασία του– « θα ανοίξουμε το νερό, θα σαπουνίσουμε τα μαλλιά» κλπ.
  • Βοηθήστε τον ασθενή να έχει ενεργό ρόλο ακόμα και αν δεν τα καταφέρνει. Π. χ. να κρατάει το σφουγγάρι.
  • Ενισχύστε και διασφαλίστε την αξιοπρέπεια και την ιδιωτικότητα του ασθενούς καθ΄όλη τη διάρκεια του λουτρού ( κλείνω την πόρτα, δεν επιτρέπω σε κάποιον τρίτο να μπει κλπ).

Καρβουνοπούλου Ευθυμία, M.A

Υπηρεσίες

οι υπηρεσίες της
Golden Care

Επικοινωνία

επικοινωνήστε
μαζί μας